VERY MACEDONIA – NOT VERY PIERIA

Κατεβάστε σε PDF τον τουριστικό οδηγό που παρουσιάστηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εδώ:

“Οι ακτές της γειτονικής Πιερίας”. Έτσι ξεκινάει η πρώτη αναφορά στην Πιερία (σελίδα  17) του κατά τα άλλα αξιοπρεπέστατου προγράμματος τουριστικής προβολής που παρουσιάστηκε προχθές από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα ο οποίος ήταν πλαισιωμένος από τον Αντιπεριφερειάρχη Χαλκιδικής και αρμόδιο του τομέα τουρισμού Ιωάννη Γιώργο.

Ως “γείτονας” θεωρείται ο διπλανός, ο ιδιοκτήτης του διπλανού σπιτιού, του διπλανού οικοπέδου, του διπλανού χωριού. Ως “γειτονική” η διπλανή πόλη, η διπλανή περιοχή. Γείτονας είναι ο περίοικος, ο διπλανός. Κατηγορηματικά δεν είναι μέρος ή τμήμα της  “δικής μας” περιοχής. Είναι “γειτονική”. Εδώ ακριβώς εστιάζεται η πηγή της αντίδρασης που θα προκύψει από τους τουριστικούς φορείς της Πιερίας. Στην οπτική γωνία του προγράμματος τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Υπό αυτό το πρίσμα το πρόγραμμα τουριστικής προβολής αποτελεί έναν εξαιρετικό οδηγό με το μάτι του Θεσσαλονικιού που ζει και εργάζεται στη “γειτονική” Θεσσαλονίκη, έχει εξοχική κατοικία κάπου ανάμεσα στα δυο πόδια της Χαλκιδικής και όταν βρει χρόνο μπορεί να επισκεφθεί και τις “γειτονικές” περιοχές. 

Ίσες αποστάσεις για “όλους

Με ίσες αποστάσεις αντιμετωπίστηκαν όλες οι περιοχές, αν λάβουμε υπόψη την παράγραφο της σελίδας 40 όπου θα βρούμε τις προτάσεις για σκι με τίτλο: “Φύγαμε για σκι”. “3-5 Πηγάδια Νάουσας” “Βόρας Έδεσσα” “Προφήτης Ηλίας Στο Σέλι”, “Ελατοχώρι”, “Λαϊλιάς στις Σέρρες”. Όταν λέμε “όλες” εννοούμε “όλες” εκτός της Χαλκιδικής. Οι πρώτες σελίδες περιεχομένου είναι αφιερωμένες εξ ολοκλήρου στη (γειτονική ως προς την Πιερία) Χαλκιδική και συγκεκριμένα τα τρία (3) δισέλιδα 10-11, 12-13, 14-15.

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι

Χαρακτηριστικότερο στοιχείο αποτελεί τον πλήθος των αναφορών σε κάθε περιοχή ξεχωριστά. Οι αναφορές στην Χαλκιδική είναι εικοσιδύο (22) στον αριθμό, ενώ οι αναφορές στην Πιερία μόλις (6) έξι.

Δηλώσεις Τζιτζικώστα (video)

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας απέφυγε να απαντήσει σε ερώτημα δημοσιογράφου για το κατά πόσο είναι ισάξια και ισότιμη η προβολή του νομού Πιερίας στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Η παρουσίαση του προγράμματος “Very Macedonia

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Περιφερειάρχης κ. Απόστολος Τζιτζικώστας τόνισε μεταξύ άλλων: “Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπάρχουν καλά νέα και στον τομέα του τουρισμού, τον οποίο έχουμε θέσει ως μια από τις κορυφαίες προτεραιότητές μας. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ξεκινά μια συντονισμένη δράση τόσο έγκαιρα. Λίγες μέρες μετά τη λήξη της θερινής τουριστικής περιόδου, ξεκινάμε από τώρα και ανακοινώνουμε τον προγραμματισμό και τις δράσεις για τον τουρισμό για το 2014. Το 2013 εργαστήκαμε σκληρά και μεθοδικά και πετύχαμε σημαντική συνολική αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην περιοχή μας, από την Τουρκία, το Ισραήλ, τα Βαλκάνια, την Πολωνία, την Ουκρανία και τη Ρωσία, από την οποία μάλιστα είχαμε τους περισσότερους τουρίστες για δεύτερη συνεχή χρονιά. Οι ενέργειές μας ήταν συντονισμένες και στοχευμένες”.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει εδώ και τρία χρόνια σταθερή και ισχυρή παρουσία σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, όπου προβάλλουμε τα ανταγωνιστικά τουριστικά μας προϊόντα και αναδεικνύουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Παρουσιάσαμε την περιφέρειά μας στα μέσα ενημέρωσης, τους δημοσιογράφους και τους τουριστικούς πράκτορες, ώστε να ενισχύσουμε την τουριστική εικόνα μας».

«Οι πρακτικές που ακολουθήσαμε απέδειξαν ότι όσο επενδύουμε στην ανταγωνιστικότητα των υπηρεσιών μας, στην εξωστρέφεια και στην προστιθέμενη αξία, τόσο θα κερδίζει η Κεντρική Μακεδονία. Είμαστε αντιμέτωποι με μια κορυφαία πρόσκληση. Έναν στόχο που είμαστε βέβαιοι ότι θα κατακτήσουμε. Να δημιουργήσουμε δωδεκάμηνη τουριστική περίοδο για την Κεντρική Μακεδονία. Να θεμελιώσουμε μια ισχυρή βιομηχανία, ενεργή 365 ημέρες το χρόνο, που δεν θα αυξήσει μόνο τα έσοδα από τον τουρισμό, αλλά θα δημιουργήσει και νέες θέσεις εργασίας», σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσίασε διεξοδικά τα βασικά σημεία του στρατηγικού σχεδιασμού για τον τουρισμό στις επτά περιφερειακές ενότητες, που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον,  για το 2014. Το πρώτο αφορά στην ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος που προσφέρει η ΠΚΜ στους επισκέπτες της, μέσα από τη δυναμική προβολή και ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Το δεύτερο επικεντρώνεται στην αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων τουριστικής προβολής και μάρκετινγκ, μέσω της δημιουργίας ενός φακέλου με έντυπο και ψηφιακό υλικό που θα παρουσιάζει την Κεντρική Μακεδονία, ενός τουριστικού διαδικτυακού τόπου καθώς και υποστηρικτικού υλικού που θα αναφέρεται στην παρουσία της ΠΚΜ στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού. Το τρίτο εστιάζει στα ταξίδια εξοικείωσης (fam trips) που αφορούν στη φιλοξενία δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων από τις χώρες των αγορών- στόχων της ΠΚΜ.

Ειδικότερα, αναφερόμενος στα ταξίδια εξοικείωσης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, επεσήμανε ότι «οι προσπάθειές μας αποδίδουν καρπούς, καθώς ήδη αποτιμούμε τα θετικά αποτελέσματα από τα προγράμματα που ήδη υλοποιούμε». «Ήδη ολοκληρώθηκε το πρώτο fam – trip, με δημοσιογράφους και tour – operators από τη Ρωσία, την Ινδία, το Ισραήλ, την Ουκρανία, την Ολλανδία, το Καζακστάν, τη Ρουμανία, την Ιταλία, τη Γεωργία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Και ακολουθεί, το διάστημα 20-24 Οκτωβρίου, το δεύτερο fam – trip, για την ανάδειξη του λεγόμενου City – Break τουρισμού, με τη συμμετοχή τουλάχιστον 20 διαμορφωτών της κοινής γνώμης για τον τουρισμό. Όπως επίσης ακολουθεί, τον προσεχή Ιούνιο, το τρίτο fam – trip, με τη συμμετοχή 40 δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων, από χώρες της Ευρώπης, αλλά και χώρες Ασιατικές και Αραβικές», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο τουριστικό brand name της Κεντρικής Μακεδονίας, «Very Macedonia», το οποίο δημιουργήθηκε για πρώτη φορά  και θα συνοδεύει στο εξής την επικοινωνιακή προβολή της περιοχής, ζητώντας παράλληλα από όλους τους φορείς να το υιοθετήσουν στις δράσεις εξωστρέφειας που θα αναπτύσσουν.

 «Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στηρίζουμε τον τουρισμό, που αποτελεί έναν από τους παραγωγικούς, δυναμικούς, και εξωστρεφείς κλάδους της οικονομίας μας. Κι αυτό το κάνουμε πράξη μέσα από τη στήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και την ενθάρρυνση των επενδύσεων. Ταυτόχρονα, όμως, προχωρούμε και σε βαθιές τομές και μεταρρυθμίσεις, προκειμένου να δώσουμε ώθηση στην επιχειρηματικότητα, από την οποία θα προέλθουν οι νέες θέσεις εργασίας και η παράλληλη αύξηση των εσόδων και των εισοδημάτων», σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας. «Αποτιμούμε και  κεφαλαιοποιούμε τα σημαντικά οφέλη από την τρέχουσα τουριστική σεζόν, είμαστε πιο έγκαιρα από κάθε άλλη φορά έτοιμοι, για να μπορέσουμε να έχουμε ακόμα μεγαλύτερη προσέλευση τουριστών την επόμενη χρονιά στην περιοχή μας. Με όλα τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, αλλά πρωτίστως με πνεύμα ομοψυχίας και συνεργασίας με όλους τους φορείς της ΠΚΜ, συνεχίζουμε την προσπάθειά μας να φέρουμε ουσιαστικά και θετικά αποτελέσματα για τον τόπο και τους συμπολίτες μαςμας», κατέληξε ο κ. Τζιτζικώστας.

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Χαλκιδικής και αρμόδιος στον τομέα του τουρισμού της ΠΚΜ Γιάννης Γιώργος έκανε μια σύντομη αναφορά στην τουριστική προβολή της ΠΚΜ κατά το παρελθόν και στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι «λόγω της ανομοιομορφίας των επτά περιφερειακών ενοτήτων και της έλλειψης ενοποιημένου προϊόντος για κάθε περιοχή μέχρι σήμερα η Κεντρική Μακεδονία παρέμεινε τουριστικά αναξιοποίητη». Ο κ. Γιώργος επισήμανε την ανάγκη να «ξεπεράσουμε απαρχαιωμένες πρακτικές προβολής και να προχωρήσουμε σε ένα κοινό στόχο: να αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα όλων των περιφερειακών ενοτήτων, ώστε να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε μια συντονισμένη δράση. Επτά ενότητες, μία περιφέρεια ».

Στη συνέχεια, ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας DDB, αναδόχου του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2014, Χρήστος Χέλμης παρουσίασε αναλυτικά τη δομή και τη φιλοσοφία του “brand name” της Κεντρικής Μακεδονίας και αναφέρθηκε στο μήνυμα-βάσης που το συνοδεύει: “Can you miss this?”. «Το branding δεν εξαντλείται σε ένα όνομα, αλλά εκφράζεται σε ένα κεντρικό μήνυμα που αντιπροσωπεύει τα ιδιαίτερα στοιχεία της περιοχής», εξήγησε ο κ. Χέλμης. Ακολούθησε η παρουσίαση των νέων θεματικών εντύπων τουριστικής προβολής (Ήλιος-Θάλασσα, City Breaks, Φύση-Οικολογία-Περιηγήσεις, Χιόνι-Βουνό-Σκι, Συνέδρια-Επαγγελματικές Συναντήσεις, Ευ Ζην-Γαστρονομία, Θρησκεία-Προσκυνήματα), το  πρόγραμμα συμμετοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού  και το πρόγραμμα φιλοξενίας ξένων δημοσιογράφων και επαγγελματιών του τουρισμού, με αφορμή το επικείμενο ταξίδι γνωριμίας (fam trip) δημοσιογραφικής-επαγγελματικής αποστολής που θα πραγματοποιηθεί στην Π.Κ.Μ. από τις 20 έως τις 25 Οκτωβρίου 2013.

Δείτε το παρακάτω βίντεο: