Tι ακριβώς είναι η δυσλεξία και ποια τα αίτιά της; | Katerini News | Ειδήσεις Κατερίνη

Η άγνοια ή ημιμάθεια για την δυσλεξία αποτελεί αφετηρία ψυχολογικών προβλημάτων για τα παιδιά που εισπράττουν την καθημερινή αποτυχία και απαξίωση στο σπίτι και στο σχολείο.

Η εξευτελιστική καθημερινή σχολική αποτυχία, η έλλειψη διάγνωσης και η λόγω άγνοιας αρνητική και απορριπτική αντιμετώπιση γονέων και εκπαιδευτικών με υποτιμητικές συγκρίσεις, με αρνητικούς χαρακτηρισμούς (τεμπέλη, αδιάφορε, επιπόλαιε, βλάκα, ηλίθιε) προκαλούν σοβαρά δευτερογενή ψυχολογικά προβλήματα που συντρίβουν την αυτοπεποίθηση και τον αυτοσεβασμό των παιδιών μας. Τα οδηγούμε στην απόρριψη και στη δυστυχία.

Όσο πιο έγκαιρη πραγματοποιείται η διάγνωση της δυσλεξίας και της διάσπασης προσοχής ή ακόμη καλύτερα η πρόγνωσή τους κατά την προσχολική ηλικία, τόσο πιο αποτελεσματική γίνεται η αντιμετώπιση και τόσο μειώνονται τα συνεπακόλουθα ψυχολογικά και πρακτικά προβλήματα. Η ενθάρρυνση και η επιβράβευση για την όποια προσπάθεια του δυσλεξικού παιδιού είναι μονόδρομος.

Με ποιους τρόπους μπορεί να ανιχνευθεί το πρόβλημα της δυσλεξίας. Ποια η αξία του βιολογικού ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ (διεθνώς γνωστού ως PAVLIDIS TEST) για την πρόγνωση – διάγνωση που εφαρμόζεται διεθνώς και πώς βοηθά η μέθοδός σας στην αποτελεσματική ψυχο-εκπαιδευτική αντιμετώπισης;

Διεθνώς η διάγνωση της δυσλεξίας γίνεται με το βιολογικό τεστ οφθαλμοκίνησης (γνωστό ως Τεστ Παυλίδη), που δεν βασίζεται ούτε στην ανάγνωση και γραφή ούτε σε ερωτηματολόγια, διαγιγνώσκει με μοναδική ακρίβεια, αντικειμενικά την δυσλεξία, τη διάσπαση προσοχής και την παρορμητικότητα από την προσχολική ηλικία. 

Η δυσλεξία και η διάσπαση προσοχής έχουν νευρολογική βάση, γι’ αυτό όπως και οι άλλες νευρολογικές διαταραχές, αντανακλώνται στην οφθαλμοκίνηση (Τεστ Παυλίδη). Είναι τεστ ακριβές, αντικειμενικό, ταχύτατο, ασφαλές και απλό, αφού το μόνο που κάνει ο εξεταζόμενος είναι σιωπηλά να παρακολουθεί με το βλέμμα του μία φωτεινή κουκίδα στην οθόνη του Η/Υ.   Η παρουσίαση των ερεθισμών, η καταγραφή και η ανάλυση γίνονται αυτομάτως από το διεθνώς πατενταρισμένο σύστημα που αναπτύξαμε στην Αγγλία και ΗΠΑ.

Η Στέλλα Λαζαρίδου είναι Ψυχολόγος με ειδίκευση στην Νευροψυχολογία (BSc(Hons), MSc), συνεργάτης του Καθηγητή Γεωργίου Παυλίδη (Καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών Παν. Μακεδονία) για το Νομό Πιερίας.