LinkedIn: Προσεγγίστε εργοδότες στον καιρό της κρίσης

Η δυναμική είσοδος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινότητά μας, έχει οδηγήσει στη δημιουργία παγκόσμιων κοινοτήτων, οι οποίες μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα και στόχους. Ενώ το δημοφιλές facebook μας βοηθά να χαλαρώνουμε μένοντας σε επαφή με φίλους και γνωστούς, το Linkedin έχει, δικαίως, κατακτήσει τη θέση της πιο διαδεδομένης πλατφόρμας επαγγελματικής δικτύωσης. Η συγκεκριμένη κοινότητα ξεκίνησε το 2003 ως ιστοσελίδα κοινωνικής- επαγγελματικής δικτύωσης και αναζήτησης εργασίας μεταξύ επαγγελματιών. Σήμερα αριθμεί περισσότερους από 200 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και φιλοξενεί τις πιο σημαντικές εταιρικές παρουσίες, ενώ είναι πολύ δημοφιλής σε ανώτερα στελέχη σε όλο τον κόσμο. Όσον αφορά στην παρουσία Ελλήνων χρηστών στην εν λόγω κοινότητα, αυτοί ξεπερνούν τις 512.000 με έντονη αυξητική τάση.

Το LinkedIn είναι η κατεξοχήν διαδικτυακή υπηρεσία επαγγελματικής δικτύωσης. Κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον της παγκόσμιας επαγγελματικής κοινότητας, συνεχίζει να αναπτύσσεται κάθε δευτερόλεπτο. Είτε πρόκειταιγια εργοδότες, είτε για υποψήφιους εργαζόμενους, είτε για bloggers, αυτή η πλατφόρμα είναι μια αξιόλογη πηγή πληροφορίας και διαλόγου για επαγγελματίες που θέλουν να επικοινωνούν με άλλους στον επαγγελματικό τους κλάδο.

Πλέον, όλο και περισσότεροι εργοδότες, head hunters και recruitment agencies ψάχνουν προσωπικό μέσω του LinkedIn. Φροντίστε να είστε και εσείς μέσα στις επιλογές τους!

Συμπληρώστε σωστά το προφίλ σας στο LinkedIn

Το προφίλ σας στο LinkedIn είναι η βιτρίνα του επαγγελματικού εαυτού σας. Γι’ αυτό πρέπει να έχει σωστή και πλούσια πληροφορία. Με αυτό τον τρόπο, θα κεντρίσετε το ενδιαφέρον και θα κερδίσετε την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση αυτού που κοιτάζει το προφίλ σας. Δεδομένου ότι η πρώτη εντύπωση μετρά, το προφίλ σας πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

Πλήρες ονοματεπώνυμο, όπως ακριβώς και στο βιογραφικό σας.

Φωτογραφία. Η εικόνα παίζει μεγάλο ρόλο για αυτό προσέξτε να επιλέξετε μια επαγγελματική φωτογραφία, στην οποία θα είστε ντυμένος ανάλογα. Βρείτε μια που αναδεικνύει το επαγγελματικό χαρακτήρα που θέλετε να προβάλλετε.

Σαφής επαγγελματικός τίτλος (headline). Πρόκειται για ένα κομμάτι που συνδυάζεται άμεσα με το όνομά σας και φαίνεται ξεκάθαρα με το άνοιγμα της σελίδας σας. Για αυτό πρέπει το headline να προσδιορίζει με σαφήνεια την επαγγελματική σας θέση ή  δραστηριότητα.

Summary. Μια σύνοψη των ιδιοτήτων, των ταλέντων και των επαγγελματικών σας επιτευγμάτων και ενδιαφερόντων θα βοηθήσει αυτόν που βλέπει το προφίλ σας να αποφασίσει αν τον ενδιαφέρει να συνεχίσει να το μελετά.

Background. Η εμπειρία που θα παραθέσετε στο background σας είναι από τα πιο σημαντικά τμήματα του προφίλ σας. Οι θέσεις εργασίας που είχατε στο παρελθόν θα πρέπει να είναι συγκεκριμένες και να συνοδεύονται από μια στοιχειώδης περιγραφή των αρμοδιοτήτων που είχατε. Όταν οι  recruiters περιηγούνται στα προφίλ του LinkedIn για να αναζητήσουν πιθανούς υποψηφίους, ενδιαφέρονται να δουν και την προηγούμενη εμπειρία τους.

Λέξεις-κλειδιά. Εμπλουτίστε το προφίλ σας με keywords. Πολλοί εργοδότες, αλλά και οι περισσότεροι recruiters πλέον, χρησιμοποιούν τις δυνατότητες που τους δίνει ο μηχανισμός αναζήτησης του LinkedIn και ψάχνουν στοχευμένα για προφίλ υποψηφίων χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά. Οπότε καλό θα ήταν να είναι και το δικό σας προφίλ μέσα σε αυτά. Αυτές οι λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να περιλαμβάνονται μέσα στην περιγραφή των θέσεων εργασίας και στο headline, και όχι στα skills.

Recommendations και Endorsements. Βρείτε και ζητήστε ευγενικά από παλιούς συνεργάτες και πελάτες σας να γράψουν κάτι για εσάς, προτείνοντάς σας έτσι σε υποψήφιους πελάτες ή εργοδότες. Εάν κάποιος ενδιαφέρεται για συνεργασία με επαγγελματία του χώρου σας, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υπολογίσει τη γνώμη των άλλων για εσάς. Επίσης, προσθέστε “skills”ώστε να μπορούν τα άτομα του δικτύου σας να εκφράσουν την εμπιστοσύνη τους σε εσάς κάνοντας “endorse” σε ένα ή περισσότερα από αυτά τα “skills”. Μια καλή πρακτική είναι να κάνετε εσείς “endorse” σε φίλους, ώστε να τους προτρέψετε να κάνουν κι αυτοί το ίδιο σε εσάς.

Συμπληρώστε πλήρως το προφίλ σας. Το LinkedIn σας δίνει τη δυνατότητα να ελέγξετε το ποσοστό επί τοις εκατό των πληροφοριών που δίνετε στο επαγγελματικό σας προφίλ. Όσο πιο πλήρες είναι το προφίλ σας, τόσο το καλύτερο.

Δείξτε δείγματα δουλειάς σας. Αυτό ενδείκνυται για όσους θέλουν να κάνουν upload το portfolio τους.

Tip: Προσοχή να μην υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ των πληροφοριών που δίνετε στο προφίλ σας στο LinkedIn με τις πληροφορίες που γράφετε στο βιογραφικό σας. Η συνέπεια είναι πολύ σημαντική!

Πώς να προωθήσετε το προφίλ σας στο LinkedIn

Έχετε δημιουργήσει ένα πολύ καλό επαγγελματικό προφίλ. Και τώρα; Η προώθηση του προφίλ σας στο LinkedIn είναι το ίδιο σημαντική με την προώθηση του βιογραφικού σας σε πιθανούς εργοδότες. Τι κι αν έχετε ένα καλό βιογραφικό αλλά δεν το στέλνετε σε εταιρείες;Το ίδιο ισχύει και εδώ. Ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές, αυξάνετε τις πιθανότητες  κατακόρυφα να προσεγγίσετε τους κατάλληλους ανθρώπους.

Διευρύνετε τον κύκλο σας. Αυτονόητο θεωρείται ότι πρέπει να ψάξετε όλους τους γνωστούς σας (φίλους, πρώην συναδέλφους, πελάτες κλπ.), ακόμα και άτομα που έχετε έρθει σε επαφή μαζί τους έστω και μια φορά, και να τους προσκαλέσετε να σας προσθέσουν στον κύκλο των επαφών τους. Το LinkedIn είναι ένας δυναμικός ιστός διασύνδεσης επαγγελματιών, πράγμα που σημαίνει ότι όσο περισσότερες επαφές έχετε, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να σας βρει κάποιος εντός ή εκτός του κύκλου επαφών σας.

Εντοπίστε τις εταιρείες που σας ενδιαφέρουν. Ακολουθώντας τους λογαριασμούς τους στο LinkedIn, όχι μόνο θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους, αλλά θα εντοπίσετε και τα προφίλ στελεχών που ήδη εργάζονται σε αυτές. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι, πλέον, πολλές εταιρείες αναρτούν αγγελίες θέσεων εργασίας στο LinkedIn.

Ψάξτε να βρείτε τα αρμόδια στελέχη (π.χ. HR Manager) που δουλεύουν στις εταιρείες που σας ενδιαφέρουν και προσεγγίστε τα με e-mail. Το σημαντικό σε αυτή την επαφή είναι να μην στείλετε μόνο αίτημα σύνδεσης, αλλά να το συνοδέψετε και από μια «μίνι συνοδευτική επιστολή» στην οποία θα συστήνετε τον εαυτό σας και θα εξηγείτε τους λόγους  για τους οποίους τα προσεγγίζετε (όπως π.χ. ότι σας ενδιαφέρει η εταιρεία τους, ότι έχετε τα σχετικά προσόντα και πιστεύετε ότι μπορείτε να συνδράμετε στην ανάπτυξη της εταιρείας κλπ.). Συνοπτικά όμως, γιατί έχετε μόνο 50 λέξεις για να το κάνετε.

Κάντε Join σε groups που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά σας και το χώρο στον οποίο κινείστε επαγγελματικά.  Προσπαθήστε να συμμετέχετε ενεργά στα συγκεκριμένα groups, κάνοντας σχετικά σχόλια και απαντώντας στις ερωτήσεις άλλων μελών.

Tip: Δεν το παρακάνουμε με τις αναρτήσεις. Δεν post-άρουμε απλά για να post-άρουμε, αλλά μόνο όταν έχουμε κάτι αξιόλογο να πούμε.

Αναμφισβήτητα  το LinkedIn είναι ένα δίκτυο που αξίζει την προσοχή σας. Συγκεκριμένα, είναι το δίκτυο στο οποίο θα βρίσκετε όλο και περισσότερους χρήστες, αφού κάθε δευτερόλεπτο γράφονται 2 νέοι χρήστες! Για όλους εσάς που ψάχνετε εργασία, το LinkedIn είναι ένα εργαλείο, το οποίο με λίγη προσπάθεια μπορεί να σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο.

http://www.qmetric.gr/