Εκατοντάδες διδακτικές ώρες χαμένες, ελλείψεις παντού | Katerini News | Ειδήσεις Κατερίνη

Στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τις αλλαγές που προώθησε το υπουργείο Παιδείας,  αναφέρθηκαν οι πρόεδροι των συνδικαλιστικών φορέων του νομού  καθώς και η ένωση συλλόγων γονέων και κηδεμόνων του δήμου Κατερίνης.

Όλοι χαρακτήρισαν την κατάσταση τραγική, με σημαντικές ελλείψεις και εκατοντάδες διδακτικές ώρες χαμένες. 

Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Η πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Φρειδερίκη Βάσσου, χαρακτήρισε τη  φετινή χρονιά ως τη χειρότερη χρονιά από την ύπαρξη του νέου κράτους ως προς τα θέματα διορισμών, αποσπάσεων, μεταθέσεων και γενικά ως προς τη λειτουργία των σχολείων.

 Για πρώτη φορά φέτος δεν έγιναν καθόλου διορισμοί εκπαιδευτικών, ενώ υπάρχουν πάρα πολλά κενά, έχουν φύγει γύρω στις 2.500 εκπαιδευτικοί, έχουν συνταξιοδοτηθεί και δεν έγινε ούτε ένας διορισμός. Με τη σχολική χρονιά 2014-2015 από στατιστικά των αιρετών του ΚΥΣΠΕ, θα υπάρχουν γύρω στις 15.000 κενές θέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών και ξέχωρα οι ειδικότητες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

«Φέτος το Υπουργείο Παιδείας έδειξε τη μεγαλύτερη αναλγησία απέναντι στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Έγιναν ελάχιστες αποσπάσεις και έγιναν διορισμοί αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ για τα ολοήμερα σχολεία. Αυτό σημαίνει ότι οικογένειες εκπαιδευτικών έχουν διαλυθεί στην κυριολεξία. Το πρώτο ΚΥΣΠΕ (Ανώτερο υπηρεσιακό συμβούλιο που αποφασίζει για τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών), που έγινε για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών έγινε χωρίς τους αιρετούς του κλάδου, επειδή οι αιρετοί θεώρησαν ότι υπάρχει ένας μεγάλος εμπαιγμός από το Υπουργείο. Οι μεταθέσεις που έγιναν ήταν και αυτές ελάχιστες. Έγιναν πάρα πολλές παρανομίες απʼ την πλευρά του Υπουργείου, διότι κάποιες εγκύκλιοι που έστελνε καταπατούσε κατά κάποιο τρόπο το Σύνταγμα και τους νόμους. Το Υπουργείο Παιδείας φέτος δείχνοντάς μας την ανοργανωσιά τους, την άγνοια και την αναλγησία που έχει απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα λειτούργησε παράνομα. Ψηφίστηκε τροπολογία αύξησης των μαθητών κατά 10%. Σαν εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και σαν ΔΟΕ ζητάμε ο ανώτερος αριθμός ανά δάσκαλο μέσα σε μία τάξη να είναι 20 και στα νηπιαγωγεία 15. Αυτό ανήκει στα πάγια αιτήματά μας. Φέτος επίσης υπάρχει σοβαρό θέμα ως προς τη δυνατότητα  που δινόταν άλλες χρονιές στους μαθητές της Α/θμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι παρουσιάζουν κάποια προβλήματα στη μάθηση και υπήρχε ενισχυτική διδασκαλία και αυτή μέχρι τώρα βάσει νόμου απαγορεύεται να υπάρχει στα σχολεία. Έγινε το εξής παράλογο: διορίστηκαν 850 δάσκαλοι για τα ολοήμερα σχολεία και αυτό γιατί μόνο μέσω ΕΣΠΑ μπορούσαν να καλυφθούν αυτές οι θέσεις. Τα κενά των εκπαιδευτικών στην αρχή της χρονιάς ήταν 5.500 και οι πιστώσεις  από το Λογιστήριο του Κράτους ήταν μόνο 2.000 και 2.600 μαζί με της Β/θμιας. Με αυτά τα κενά δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν τα σχολεία. Έτσι επινόησαν τους αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ και δημιουργήθηκε το εξής τραγικό πρόβλημα: έρχονται οι του ΕΣΠΑ, μπαίνουν στα ολοήμερα σχολεία και βγαίνει από την τάξη ο δάσκαλος του ολοήμερου. Εδώ και πολύ καιρό προσπαθούμε στο ΠΥΣΠΕ  να βρούμε λύση πως αυτοί οι συνάδελφοι να μην μπουν στη διαθεσιμότητα και η  Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης τους δώσει στην Περιφέρεια. Ως προς τα οικονομικά φέτος είναι ακόμη πιο δύσκολα στις σχολικές επιτροπές και έχει δοθεί ρητή εντολή να περιορίσουμε όσο γίνεται τα έξοδά μας, τα αναλώσιμα, να είμαστε πολύ φειδωλοί σο να ξοδεύουμε χαρτικά και ότι είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει ένα σχολείο. Εν ολίγοις οδηγούμαστε σε ένα μεσαίωνα. Προσπαθούν να πάψουν τη δωρεάν, δημόσια Παιδεία και με τους διάφορους τύπους σχολείων, όπως είναι το ενιαίο αναμορφωμένο σχολείο, όπου υπάρχουν οι ειδικότητες και τα ολοήμερα, κατηγοριοποιούμε τα σχολεία γιατί καταργήθηκε το ολοήμερο από τα εξαθέσια και κάτω, δηλαδή σε ένα ορεινό χωριό με 3/θέσιο ή 4/θέσιο σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει ολοήμερο. Αυτό σημαίνει πως δε θα έχει γυμναστή, ξένη γλώσσα, οπότε χωρίζουμε τα σχολεία σε κατηγορίες. Στην Α/θμια αυτή τη στιγμή θέλουμε 17 καθηγητές αγγλικών, 14 πληροφορικής και προχθές ήρθαν 10 ΕΣΠΑ νηπιαγωγοί, οπότε θέλουμε και 2-3 νηπιαγωγούς για να λειτουργήσουν τα σχολεία κανονικά».

Η ΕΛΜΕ Πιερίας

Όπως υπογράμμισε  ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πιερίας Χρήστος Αντωνίου επίσημα τα κενά  είναι 913  στα σχολεία. Τα κενά είναι σε ειδικά σχολεία, σε μουσικά σχολεία και αφορούν το βοηθητικό προσωπικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.

Όσον αφορά τα μουσικά σχολεία λείπουν πολλοί καθηγητές. Ιδίως για το μουσικό σχολείο Κατερίνης αυτή τη στιγμή λείπουν 382 μουσικές ώρες, που σημαίνει ότι το μουσικό σχολείο που έχει  193 μαθητές, κάνει τα γενικά μαθήματα, και δεν μπορεί να πραγματοποιήσει τα μαθήματα για το σκοπό που έχει ιδρυθεί. Η ΕΛΜΕ ζητά  να επανδρωθούν αυτά τα σχολεία.

Διδακτικές ώρες χαμένες

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ, τρεις μήνες πριν  ψηφίστηκε το νομοσχέδιο με την καρατόμηση των ειδικοτήτων όσον αφορά τις τεχνικές ειδικότητες. Τρεις μήνες μετά τα  στοιχεία για την Πιερία είναι τραγικά.

Στην  Επαγγελματική Σχολή Κατερίνης λείπουν  5 καθηγητές αισθητικής, 1 κομμωτικής και 3 καθηγητές που είναι γιατροί και ειδικότητας φαρμακευτικής. Μέχρι τώρα στην Επαγγελματική Σχολή έχουν χαθεί 430 διδακτικές ώρες . Μάλιστα ο ένας τομέας που είναι βοηθός φαρμακείου σκέφτεται να πάει στον Εισαγγελέα και να κινηθεί κατά του υπουργείου Παιδείας.

Στο Εσπερινό ΕΠΑΛ σήμερα έκλεισαν τα κενά του με μια νοσηλεύτρια και την  προηγούμενη εβδομάδα μια βρεφονηπιοκόμος η οποία κέρδισε τα ασφαλιστικά μέτρα για τη διαθεσιμότητα και επανήλθε στην υπηρεσία.

Στο 2ο ΕΠΑΛ έχουν χαθεί 485 διδακτικές ώρες εκ των οποίων οι 200 ώρες είναι από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν παιδιά τα οποία θέλουν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις στο τέλος το καλοκαιριού και δεν ξέρουν τι θα γίνει. Πηγαίνουν  στο σχολείο για λίγες ώρες κάνουν μαθήματα γενικής παιδείας και όχι κατευθύνσεων.

«Το τραγικό είναι ότι 3 μαθητές από το 2ο ΕΠΑΛ έδωσαν επαναληπτικές εξετάσεις σήμερα Τρίτη που σημαίνει  ότι αυτοί οι 3 μαθητές πήγαιναν κάθε μέρα στο σχολείο, δεν είχαν πάσο γιατί δεν δικαιούνταν και έπρεπε οι γονείς να βάζουν τα χρήματα από την τσέπη τους, να ρωτάνε αν ήλθε ο καθηγητής να τους εξετάσει και τελικά ήλθαν  2 καθηγητές από την Θεσσαλονίκη, τους εξέτασαν πέρασαν και έφυγαν οι καθηγητές.

Να μπει ο ελεγκτής Δημόσιας Διοίκησης όπως έλεγξε αν οι καθηγητές κάθονται και πόσο κάθονται και να ελέγξει το υπουργείο Παιδείας και τις ευθύνες που έχει γιατί δεν έχει επανδρώσει τα σχολεία και χάνονται τόσες διδακτικές ώρες. Εμείς συνεχίζουμε να παλεύουμε για δημόσια και δωρεάν παιδεία και έχουμε συλλαλητήριο την Πέμπτη 31 Οκτώβριου  στις 6 το απόγευμα στην πλατεία Ελευθερίας,  και στις 2 Νοεμβρίου το Σάββατο μοίρασμα  ενημερωτικού φυλλαδίου ενόψει της απεργιακής κινητοποίησης που είναι στις 6 Νοεμβρίου».

Η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων

Από την πλευρά της Ένωσης  Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του δήμου Κατερίνης ο κ. Γιάννης Καπέτας  επεσήμανε μεταξύ άλλων πως αυτό που ενδιαφέρει τους γονείς είναι να παραμείνει ο δωρεάν  δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης. Αυτό διεκδικούν  όπως είπε και παράλληλα τη αναβάθμιση του.

 «Συμβαίνουν πολλές αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια και πλέον όλες αυτές οι αλλαγές είναι κοινή πεποίθηση ότι προσβάλλουν το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης». Όπως ανέφερε οι γονείς των οποίων έχει μειωθεί το εισόδημα τους καλούνται να συμβάλουν στην καθημερινή ακόμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, πληρώνοντας διάφορα λειτουργικά έξοδα στα σχολεία. Ένα επιπλέον πρόβλημα είναι η κατάργηση των σχολικών φυλάκων και τα μέλη των συλλόγων γονέων καλούνται να φροντίσουν οι ίδιοι για την ασφάλεια των μαθητών.

Το Κοινωνικό Φροντιστήριο

Ο αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Πιερίας κ. Στάθης Συμεωνίδης αναφέρθηκε στη λειτουργία του Κοινωνικού Φροντιστηρίου, μια πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ και της Ένωσης Γονέων . «Αυτή τη στιγμή  το Κοινωνικό Φροντιστήριο περιλαμβάνει πάνω από 50 παιδιά, και  συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα περίπου 20 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι προσφέρουν υπηρεσίες δωρεάν, εθελοντικά, σε παιδιά που έχουν μεγάλη οικονομική ανάγκη. Οι χώροι που γίνονται τα μαθήματα είναι το 1ο ΕΠΑΛ  και θα χρειαστεί σίγουρα κάποια ενίσχυση και με κάποιους άλλους χώρους».